Arxivar per 3, setembre de 2013

03 set. 2013


Com viu el President més pobre del món

Classificat com a Pepe Mujica,POLÍTICA,Uruguai

No sé si és el President més pobre del món, però és possible que ho sigui. Un 70% del que guanya ho dóna a diverses entitats socials. És el President d’ Uruguai, un home molt peculiar. El mes de maig va concedir una entrevista a l’ Agència EFE ( que ens explica el diari LA PRENSA ) i van gravar aquest petit vídeo on la seva dona, la Senadora Lucía Topolansky, ens ensenya casa seva. Aquesta casa és la casa on ja vivia abans de ser President i segueix vivint-hi ara. Però no és només la casa, sinó tota la forma de viure i de veure la vida. És qüestió de mentalitat. És qüestió de ser coherent amb el que es pensa.

Aquest home ens deixa unes quantes frases interessants en aquesta entrevista:

“Mi manera de vivir es consecuencia del proceso de mi vida. He peleado hasta donde es posible por la igualdad y la equidad de los hombres”, afirma en tono reflexivo este exguerrillero que pasó catorce años en prisión, la mayoría durante la dictadura (1973-1985), y que el próximo lunes cumplirá 78 años.

Para Mujica, del bloque izquierdista Frente Amplio, “el mundo está prisionero hoy de la cultura de la sociedad de consumo y lo que está consumiendo es vida humana, en cantidades tremendas”, pues se ha perdido la capacidad de disfrutar del tiempo y olvidado la idea de que “estar vivo es un milagro”.

“La gente no compra con plata (dinero), compra con el tiempo que tuvo que gastar para tener esa plata. No se puede despilfarrar ese tiempo, hay que dejarle tiempo a la vida”, argumenta el mandatario, que preside un país de 3,3 millones de habitantes y que se vende a nivel turístico como el paraíso de la naturaleza y la tranquilidad.

Vestido con ropa y zapatillas deportivas de tonos grises y negros, Mujica recuerda entonces la célebre frase de Séneca de que “pobres son aquellos que precisan mucho”, aunque luego aclara que lo suyo no es un alegato a “la pobreza y la miseria”, sino a “la sobriedad” en el vivir.

2 respostes