28 ag. 2012

Sobrepuny 1.653 metres – La Nou de Berguedà

Publicat en 21:36 sota General

Quan llegia a un amic recomanar un lloc, ni per casualitat l’havia sentit mai ni sabia de la seva existència. “Sobrepuny” , un dels cims importants del Catllaràs i que està al sector sud-oest de la serra. El “Sobrepuny” és una muntanya de 1.653 metres que es troba entre els municipis de Castell de l’Areny, la Nou de Berguedà i Vilada a la comarca del Berguedà i molt recomanable com a excursionista, sobretot per què és molt assequible per tothom. La recompensa més gran és dalt de tot; les vistes. Nosaltres vam seguir el track que ens vam descarregar d’internet, però per causes que encara no se, no hi havia manera de seguir-lo i ens hem desviat en algunes ocasions, però com es diu en aquest casos, per sort per que hem pogut veure una masia i vaques soltes, que d’altre manera segur ens haguéssim perdut. Hi han hagut moments complicats, per que el track va ser penjat fa temps i la natura i alguna nevada, va omplir de vegetació el sender i esbarzers i branques diverses van deixar alguna esgarrapada sobre les nostra pell: però si una cosa costa al final s’aprecia mes.
De baixada el camí anàvem més bé, però de nou una petita desviació ens va fer recular quan vèiem que ens allunàvem del poble de La Nou de Berguedà: un lloc tranquil i molt acollidor. Sobretot tranquil i on vam veure que hi havia una pensió i un hostal, a banda de un plaça molt gran, i poques cases, però molt maques incloent una església.

el que li va costar posar aquesta nota a la Marisol: “Hem arribat amb molt de cansament, però la vista ha valgut la pena, Pep i Marisol”

Jo diria que la calor ha estat determinant que l’ha endurit una mica, i que ens hem perdut un xic. Però passats uns dies estem molt satisfets per l’excursioneta

Només començar, passem per un lloc on hi ha una font, font d’en Patzí, i aquest raconet on aprofito per esquitxar a la Marisol. Una gracieta de les meves.

no ho sembla però ara estem perduts dins els camps d’una granja. Al track que poso al final està corregit i he posat el lloc per on vam baixar i el millor per pujar: us podeu refiar

enmig de branques i esbarzers ben extraviats

de tant en tant trobàvem un camí que semblava bo

mirant el meu gps, veient que la cosa no anava per aquí: però no veia el camí que tocava. Més perdut que un pop en un garatge

i com que estàvem dins una finca particular, sort que no va sortir el granger: vam aprofitar per fer fotografies als animalons

segur que estaven ben estranyats de veure’ns aquestes vaques i vedells

ooostres, mira que anem de refiats: davant uns éssers tan grans i mirant de reüll que no tinguem de sortir per cames. Però tenen més por que nosaltres: menys mal !!

continuem donant voltes i voltes i mirem amunt i sort que se’ns dona per riure

aquest ja és el camí bo, i es veu que estan tallant soques i branques, però moments abans el camí era complicat. Com he dit el track que em vaig baixar era de fa uns tres o quatre anys

no i ha res com un rètol per anar més tranquils: ara si !!!

objectiu aconseguit !! ens podem retratar amb l’estelada d’esperança, i encara que riem, hem patit un xic avui

també hem fet curt d’aigua, però la vista impressionant

m’encanta el simbolisme d’aquest lloc: també un vella xiruca !

Ara la Marisol us ofereix tota una sèrie de fotografies per si no teniu oportunitat de pujar-hi

Una xiruca amb un pessebre dins al costat de la Marisol

I ara a deixar un registre a la llibreta. M’ha fet gràcia un que havien escrit uns moments abans que deia: “En Pere es pensava que aquí dalt hi havia un bar, per això ha pujat”

I ara toca baixar i veure encara unes bones vistes i el track que us hem gravat és aquest que farem de baixada, per que el feu de pujada.

El pantà que es veu el pantà de la Baells

Em veig molt valent, però a mi les alçades em fan molt de respecte.

Allà al capdavall podeu veure El Pedraforca”

Impressionants abres per aquests llocs. A més hem sentit alguna bestiola grossa que passejava per aquí, segurament algun senglar, i no les teníem totes. El soroll ha estat notori

magnífic i vell arbre

ja més contents i el camí millor marcat

ens mirem el “Sobrepuny” des de més avall

seguim veient senyals pel camí

i en aquest punt i mirant la vaca ens hem tornat a perdre, però no patiu que el track està arreglat. Com veieu a l’ombre en un dia prou calorós per no quedar-se al sol

la Nou de Berguedà Església romànica de Sant Martí

I a la font de Can Patzí hem begut com mai, i hem omplert la botella

si voleu fer l’excursió us penjo el nostre track

En conclusió: un lloc per visitar i amb la recompensa del cim; el “Sobrepuny”

SOC DISSENYADOR I TREBALLO COM AUTÒNOM, ESPERO LA TEVA COMANDA ;)

Vols que faci de dissenyador per tu ? escriu-me sense compromís 🙂