13 set. 2009

L’excusa de la recessió

Publicat en 18:44 sota General

Malgrat haver perdut un 3,5 de volum de negoci, el president d’uns grans magatzems no es mostrava gens preocupat, ja que ara, com gairebé tots els empresaris, té l’excusa fàcil per justificar aquest mal resultat davant els accionistes: és culpa de la recessió.

Enlloc d’aprofitar l’avinentesa per veure com millorar, tanca els ulls a les possibles errades comeses i posa el problema ben lluny de la seva empresa per tal de continuar com si res no passés. Qui dies passa, anys empeny…

Ara és el moment adient per fer una bona repassada a tota l’empresa: processos, departaments, idees, millores, etc. Amb l’ajut de tothom, i no només dels seus directius: treballadors, clients, proveïdors, sindicats, organitzacions de consumidors…

Cal mirar endins enlloc de pensar que la causa de tots els mals és algú o alguna cosa d’allà fora. Els treballadors no estan tan motivats com abans; les promeses de marca ja no es compleixen; els controls de qualitat s’han relaxat; i qualsevol altre motiu intern pot fer que els clients ja no vegin aquella empresa com la de confiança.

Si no s’ha tingut cura d’aquests detalls des de fa temps, pot haver-se format una bola de neu que la crisi ha fet que comenci a córrer muntanya avall i ja no hi hagi qui aturi la caiguda de l’empresa.

No hi ha resposta

Els comentaris estan tancats actualment.