28 des. 2008

Número de telèfon gratuït

Publicat en 23:50 sota General

Durant un temps va ser molt utilitzat per les empreses el número 900 com a telèfon gratuït al que podien adreçar-se els clients si tenien algun dubte, suggeriment o reclamació a fer sobre un producte. Ara mateix, però, aquest costum ha anat desapareixent, i cada cop és més “normal” veure com enlloc del 900, les empreses donen un 902, que és de pagament. Penso que és una política errada. El 900 era molt útil per vàries raons:– Dóna més confiança al client: si li donen un número gratuït enlloc d’un de pagament, pot pensar que és perquè l’empresa confia molt en el seu producte: té tanta qualitat que no caldrà trucar al 900. En canvi, un número de pagament du a creure que deuen produir-se tantes queixes que l’empresa no dóna l’abast a rebre, i pagar, les trucades dels clients.– Augmenta la informació que reben sobre els seus productes i clients: un número gratuït anima a emprar-lo per donar qualsevol mena d’informació, tant si és positiva com negativa. I provindrà de tota mena de clients, i no només dels que poden permetre’s pagar un 902.– Permet fer vendes addicionals: atès que el client sap que no està pagant la trucada, i que ha estat ben atès per l’empresa, no li importarà rebre informació d’altres productes.Per què deixar d’emprar aquesta eina tan potent de coneixement dels clients i de fidelització? 

No hi ha resposta

Els comentaris estan tancats actualment.